رهروان ولایت

۰۶ دی ۹۱ ، ۱۱:۰۲

رهبری از نگاه شخصیتها

* فرزند آیت‌الله العظمی بهجت : معظم‌له ( آیت الله بهجت ) برای سلامتی رهبر انقلاب چندین ختم ویژه صلوات و ذکر را گرفتند.

* روزی بعد از ملاقات حضرت آقا با آیت‌الله بهاءالدینی از ایشان می‌پرسند که آیا دیروز مقام معظم رهبری به اینجا آمده بود؟ ایشان در جواب می‌فرمایند: بله چند دقیقه خورشید اینجا تابید و رفت، او چون خورشید دارای خیر و برکات است.

* آیت‌الله العظمی گلپایگانی برای رهبر معظم عبای ظریفی هدیه فرستادند و فرمودند : تضعیف شما را حرام می‌دانم آیت‌ الله حسن ‌زاده آملی : گوش ‌تان به دهان رهبر باشد . چون ایشان گوششان به دهان حجت ‌بن ‌الحسن (عج) است. شهید آوینی بعد از رحلت امام خمینی ، خطاب به حضرت آقا می نویسد: ای وصی امام عشق ، خودتان خوب می‌دانید که چقدر شما را دوست می‌داریم و چقدر دل‌مان می‌خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم، سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم.

 * مرحوم میرزا اسماعیل دولابی فرموده بودند : امام خمینی ـ ‌رحمت الله علیه ـ مظهر مهابت بود و رهبری مظهر محبت.

* سیدحسن نصرالله : اگر همه حوزه‌های علمیه و کشورهای اسلامی‌مان را جست‌وجو کنیم، فقیهی از میان فقهای شیعه نمی‌یابیم که این‌چنین بزرگی‌ها و صفات متعالی در او جمع شده باشند بدان پایه که در رهبر ما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان ولی امر جمع شده‌اند.

* شیخ محمد احمد بسیونی ، قاری مشهور مصری : خودم تأثر شدید ایشان (امام خامنه ای) از قرائت آیات قرآن و جاری شدن اشک از چشمان ایشان در هنگام تلاوت‌ها را دیدم و نور قرآن را در سیمای ایشان مشاهده کردم.

 * علامه بهلول : در بین مردم به زهد معروفم ولی زهد آقای خامنه ای بیشتر از من است چرا که من چیزی ندارم و زهد می ورزم ولی آیت الله خامنه ای در مقامی هستند که می توانند داشته باشند و زهد می ورزند.

* آیت الله سیستانی : امروز سربلندی و عزت اسلام در گرو عزت جمهوری اسلامی ایران است و عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران نیز در گرو سربلندی و موفقیت آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد.

* حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی : با اینکه مقام معظم رهبری می توانند از همه ی امکانات مادی بهره مند شوند، سطح زندگی خصوصی ایشان از سطح زندگی یک شهروند معمولی پایین تر است.

 * حاج احمد خمینی : امام‌خمینی(ره) فرمودند که هرچه فکر می‌کنم، می‌بینم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری مناسب ترین فرد هستند.

* مرحوم آیت‌الله طالقانی تصریح می‌فرمودند: آقای خامنه‌ای امید آینده اسلام است.

* شهید آوینی بعد از رحلت امام خمینی ، خطاب به حضرت آقا می نویسد: ای وصی امام عشق ، خودتان خوب می‌دانید که چقدر شما را دوست می‌داریم و چقدر دل‌مان می‌خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم، سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم.

* در برگشت پوتین به کشور روسیه ، خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید: «من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم ».

* کیومرث صابری فومنی ( مرحوم گل‌ آقا ) : به خدا ما فدایی این رهبر هستیم؛ بگذار تیر بیاید به ما بخورد. تا سینه ما هست به سینه آقای خامنه‌ای نخواهد خورد .

 * آیت ‌الله جنتی : آیت ‌الله خامنه‌ای سپهسالار لشکر صاحب‌الزمان (عج) هستند .

 * آیت الله بهجت : کسی که عرضه اداره خانواده را ندارد حالا علیه این سید بزرگوار (امام خامنه ای) که جهان اسلام را اداره میکنند حرف میزند .

* آیت ‌الله مصباح یزدی میفرمایند : اگر امثال بنده شبانه‌روز تسبیح به دست بگیریم و فقط خدا را شکر کنیم که خدا چنین رهبری را به ما داده ، والله معتقدم که از عهده شکر این نعمت برنمی ‌آییم . رهبر عزیز ما تالی تلو معصوم (ع) است.

* ابوالحسن بنی‌صدر : اگر ایشان [امام خمینی(ره)] زنده بود ، صدها بار به آقای خامنه‌ای احسنت میگفت. دلیل این تحسین این است که آقای خامنه‌ای به خوبی توانسته نظامی که آقای خمینی ایجاد کرد را حفظ کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۶
م هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی